11. Ay

Perşembe, Ocak 26, 2017 Pınar Tatlısu Moralı 0 Comments


1 yaşında olmana son 1 ay kızım! Bu zaman nasıl da hızla akıp gidiyor hala anlayabilmiş değilim. Bu ay yine 15 gün evden uzakta, Denizli'deydik. Yılbaşını kutlamaya gittik, 15 gün kaldık :) Denizli'deyken 10 gün arayla iki diş daha çıkardın, üst ortalar. Bu sefer gündüz uykuların oldukça şaştı. 1.5-2 saate kadar uzamıştı gündüz uykuların ancak yarım saate falan düştü bu süreçte. Hala da tekrar düzene girmiş değil. Sanırım sırada alt yanlar var. Oldukça kabarmışlar gibi geldi bana.

Ek gıdayla aran hala fena değil. Yumurta beyazını da yemeye başladın. Kahvaltıda en sevdiğin şey omlet. Bazen sade, bazen peynirli cevizli yapıyorum. Severek yiyorsun. Tamamını çoğu zaman bitiremesen de neredeyse 3/4 ünü yiyorsun. Avokado'yu hiç sevmiyorsun mesela. Bi gün omletine koydum tadına bile bakmadın, arkasından sade omlet yaptım löplöp yedin. Başka bi gün muzla karıştırıp vereyim dedim, yine lokma yemedin. Ama muzu sade olarak çok seviyorsun. Sanırım avokado sevmediğini kabul etmem gerek :) Bizim yediğimiz çoğu şeyi yiyorsun. Kendi yemeklerimizi tuzsuz yapıyorum. Bu şekilde çok sorun yaşamadan yiyoruz yemeklerimizi. Yemek konusunda bizi şaşırttığın bazı şeyler de yok değil. Şevket-i bostan ve cibeze bayılıyorsun mesela. Gerçekten değişik bi çocuksun annecim :) Hala tuz ve şeker vermiyoruz sana. 1 yaşından sonra biraz tuza başlarız sanırım.

Bu ay bi yerlerden tutunup ayağa kalkma konusunda kendini iyice geliştirdin. Henüz tam sıralıyorsun diyemem ama 1-2 adım atıyorsun. Bakalım yaşında yürüyecek misin. 

Artık her şeyi anlıyorsun. Sana bir şeyleri bir kaç kez söylemek-anlatmak yeterli oluyor öğrenmen için. Al, ver, getir, bak, yat, kalk, gel gibi komutları yerine getiriyorsun rahatlıkla. Denizli'de yemek yerken sana yemeğini yiyeceksin, sonra bu kadaaaar olacaksın diye ellerini yukarı kaldırarak gösteriyordu babaannen. Bunu öğrenmişsin, şimdi yemeğini yiyince ne olacak diyoruz ellerini tavana doğru kaldırıyorsun mesela :) Çok tatlısın.

Her şeyi anladğın yetmiyormuş gibi her istediğini de yaptırıyorsun. Bi yere mi gitmek istedin. Önce kendini kucağa aldırıyorsun, sonra da nereye gitmek istiyorsan elinle orayı işaret edip götürüyorsun. Biz de napalım paşa paşa yapıyoruz senin istediğin her şeyi :)

Üflemeli şeyleri seviyordun zaten. Denizli'de babanın flütünü verdik eline üfleyip çaldın, çok hoşuna gitti :) 

İngilizce "head, shoulders, knees and toes" diye bi şarkı var. Şarkıyı söylerken ne nerde gösteriyorum. Ordan "head"i öğrenmişsin, "head" diyince kafanı gösteriyorsun :) Yerim seni.

Bence artık bildiğin "anne" diyosun. Yani bana seslenmek istediğinde anne kelimesi çıkıyo ağzından çoğunlukla. Önceleri yok ya öylesine tesadüfi çıkıyor diye düşünmüştüm ama son zamanlarda baban da anne diyor resmen diyince bi kaç kez emin oldum. Anne diyen dillerini de yirim ayrıca.

Onun dışında sürekli bıdı bıdı konuşmaya devam ediyorsun ama henüz çözemedik neler demek istediğini :)

Bu ay ilk kez karla tanıştın! Elini dokundurduk, soğuk hissini alınca geri çektin. Tekrar dokundun tekrar geri çektin. Doğal olarak çok garip geldi sana. Bir de etrafın bembeyaz olması garip geldi. İnceleyip, anlamaya çalışıp durdun :)

Yılbaşı gecesi uyumama konusunda rekor kırdın. Tam 1'e kadar uyumadın. Bi kaç kez seni uyutma girişimim oldu ama başarısızlıkla sonuçlandı. E tabi sana da hak veriyorum. Onca kalabalığı eğlenceyi bırakıp uyuyacak halin yoktu :D 

Elini dudaklarına götürüp öpücük atmayı öğrendin :) Minnoş musun acaba? Bir de çok garip ama dudaklarını balık gibi yapmayı öğrendin. Ben sana göstermiştim bunu bi kaç kez ama yapabileceğini hiç tahmin etmiyordum. Bi gün yaptın ve biz şok. Hadi izledin, öğrendin de nası yapabiliyosun hala şaşkınız :)

Kedi, köpek, kuş, balık hepsine çıldırıyorsun. Hatta gittiğimiz bi mekanda çok evcil ve cana yakın bi köpek vardı. Onu sevdin ilk defa. Elini dokundurup çekiyorsun sonra da gülüyorsun, çok hoşuna gitti köpeğe dokunmak.

Kitaplarla vakit geçirmeyi hala çok seviyorsun. Oyuncaklarınla geçirdiğin vakit kadar da kitaplarla vakit geçiriyorsun. Çok çok mutlu oluyorum bu duruma. 

Hala TV izlemiyorsun. Ama artık akşama doğru iyice sıkıldıysan bi 15-20 dakika bebek kanalı ya da çizgi filmli çocuk müzikleri açıyorum onları izliyorsun. 

Gündüz uykularını ikiye düşürdün ama maalesef çok istikrarsızsın zamanları konusunda. Bazen yarım saat, bazen 2 saat uyuyorsun. Niye böyle oluyor henüz çözebilmiş değilim. Geceleri hala 21-21.30 civarı uyuyup, sabah 8-9 civarı uyanıyorsun. Yalnız geceleri 2-2.5 saatte bir emmek için kesin uyanıyorsun. Bu da beni artık çok yoruyor. Bir de bu aralar memeye iyice düşkünlüğün arttı. Yani bıraksam tüm gün memede kalabilirsin. Hakkımızda hayırlısı demekten başka bi şey diyemiyorum bu konuda :/

31.12.16 - İlk kez kara dokundun.
05.01.17 - Üçüncü dişini patlattın. Üst ortanın sağı.
15.01.17 - Dördüncü dişini patlattın. Üst ortanın solu.

0 yorum var:

Sen de bir şeyler söyle ama, yalnız bırakma beni :)